با خوانندگان

گزارش سامانه 1888 در حوزه تاکسیرانی

نویسنده:
پل ارتباطی 1888 فاصله شما شهروندان را با مدیران شهری به حداقل می‌رساند و در قالب اخذ بازخوردهای محیطی، مدیران را در تحقق آرمان‌های شهروندان در داشتن شهری سالم و مترقی یاری می‌رساند...
پل ارتباطی 1888 فاصله شما شهروندان را با مدیران شهری به حداقل می‌رساند و در قالب اخذ بازخوردهای محیطی، مدیران را در تحقق آرمان‌های شهروندان در داشتن شهری سالم و مترقی یاری می‌رساند.
شهروندان تهرانی به‌واسطه این سامانه و در قالب «انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیروتشکر» می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها، تعیین خط‌مشی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات و مسائل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه كنند. مشارکت و نظارت شما بر عملکرد شهرداری و به‌طور ویژه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌تواند از طریق تلفن 1888و ثبت پیام‌های اینترنتی در پرتال این سامانه به آدرس www.1888.tehran.ir صورت پذیرد.  ثبت پیام در گروه موضوعات انتقادی ذیل می‌تواند عملکرد مدیریت شهری در حوزه تاکسیرانی را ارتقا دهد: کمبود تاکسی در مسیری خاص، فقدان تاکسی در مسیر مورد نظر، نابسامانی و تداخل امر در جابه‌جایی مسافران از طریق تاکسی، ارائه نقطه نظر انتقادی درخصوص خطوط و ایستگاه‌های تاکسیرانی و نمایندگان مستقر از سوی سازمان تاکسیرانی در آنجا، دریافت کرایه بیشتر از نرخ‌های تعیین‌شده و عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران از سوی رانندگان تاکسی یا شرکت‌های تاکسیرانی.
همچنین مهم‌ترین مصادیق شکایات جهت ثبت پیام از حوزه تاکسیرانی در نرم‌افزار سامانه 1888 عبارتند از: شکایات از تاکسیرانان درصورت استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، فحاشی و توهین به مسافران، پارک تاکسی در سطح معابر و عدم فعالیت، حمل بار غیرمجاز توسط تاکسیرانان، دوشغله بودن تاکسیرانان، عدم رعایت شئونات اسلامی، فعالیت خارج از مسیر تعیین‌شده، فعالیت در آژانس‌ها و شکایت از عملکرد غیرقانونی شرکت‌های خصوصی تحت پوشش تاکسیرانی. شهروندان هنگام تماس با سامانه 1888 می‌بایست اطلاعات اولیه از تاکسی مورد نظر همچون شماره پلاک، خط(مبدأ و مقصد)، ساعت و تاریخ مشاهده و یا مواجهه با تخلف را در اختیار داشته باشند. بدون ارائه اطلاعات فوق امکان ثبت و پیگیری پیام‌های حوزه تاکسیرانی از سوی سامانه 1888 وجود ندارد.
در این ارتباط گزارش پیام‌های شهریورماه سال جاری حوزه تاکسیرانی و همچنین چند نمونه از پیام‌های شهروندان و گزارش اثربخشی آن در سامانه 1888 به‌شرح ذیل ارائه می‌شود:
در شهریورماه سال 94 تعداد 457 فقره پیام به سازمان تاکسیرانی جهت رسیدگی ارسال شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (442 فقره) 17درصد افزایش داشته است. از این تعداد 450 فقره (98 درصد) درخصوص گلایه‌مندی شهروندان بوده (که از نظر سهم نسبت به مدت مشابه یك‌درصد کاهش داشته است) و 7 فقره (2 درصد) مربوط به تقدیر و تشکر است. از کل پیام‌های ارجاع شده 96 فقره(21 درصد) پیام‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و 361 فقره (79 درصد) همچنان مفتوح باقی مانده است. لازم به ذکر است تعداد 2 فقره از پیام‌ها مورد رسیدگی اولیه قرار گرفته و در وضعیت زمانبر است.
مهم‌ترین مصادیق پیام شهروندان در این حوزه: تعیین نظارت بر هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی(25درصد)، عملکرد یا برخورد نامناسب رانندگان تاکسی(14درصد)، پارک تاکسی در سطح معابر و عدم فعالیت(8 درصد)، عملکرد شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی بخش خصوصی(8‌درصد) و دقت در رانندگی توسط راننده تاکسی (4درصد) بوده است.

11-1.jpg روز شنبه مورخ 95/8/1 صبح ‌سوار تاکسی ون به شماره پلاک 46 ت... ایران 33 شدم. از راننده بابت برخورد بسیار خوب ایشان و رعایت ادب و متانت در رانندگی کمال قدردانی و تشکر را دارم.
با سلام، ضمن تشکر از پیام شهروند گرامی به استحضار می‌رساند طی تماس تلفنی از دفتر منطقه با تاکسیران از ایشان تقدیر وتشکر انجام شد وضمن اینکه به ناظر خط مذکور نیز اطلاع‌رسانی شد.  لذا طی مکاتبه با شرکت که به نحوه مقتضی از تاکسیران تجلیل شود.

11-1.jpg تاکسی‌های خط ‌همه‌روزه بعد از ساعت 17 در میدان صنعت در خط فوق حضور ندارند ومسافران زیادی در انتظار می‌مانند برای نمونه در تاریخ 95/7/28 از ساعت 17الی 17:30در محل حضور داشتم اما هیچ تاکسی وارد ایستگاه نشد لذا ضمن انتقاد تقاضای رسیدگی دارم.
با سلام، احتراما سرپرست خط احضار و تذکرات لازم و ضروری به ایشان شفاها ابلاغ شد.

11-1.jpg مورخ 95/8/1ساعت 12:45 در میدان امام خمینی به مقصد میدان حر سوار تاکسی سمند زرد به شماره پلاک 138ت14- ایران22 شدم و راننده از بنده به جای ‌1300 تومان مبلغ 3000 تومان دریافت کرد، ضمن شکایت تقاضای رسیدگی دارم.
گزارش مذکور با شماره 95...46 مورخ 95/08/04 جمعی شرکت ارابه گشت سبز در سیستم سیما تاکسی ثبت شد که تصویر رأی هیات انضباطی به پیوست می‌شود.

11-1.jpg  مالک تاکسی سمند زرد‌رنگ به شماره پلاک 21 ت 588 ایران 11 کارمند وزارتخانه است و از تاکسی فقط برای تردد شخصی استفاده می‌کند و هیچ برداشت مسافری ندارد.  ضمن انتقاد تقاضای رسیدگی دارم.
با سلام، احتراماً مالک احضار و اعلام می‌دارد به دلیل مشکلات مالی در‌خواست فروش خودرو رادارد و مراتب را کتباً اعلام كرده است. در این رابطه پروانه تاکسیرانی ایشان اخذ شد.



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code