سازمان

مظفر: پلیس با مسافربرهای شخصی برخورد كند

نویسنده:
شاید یكی از اولین تفاوت‌های شهر تهران با شهرهای بزرگ دنیا حداقل در حوزه حمل‌ونقل شهری، وجود تعداد زیادی از خودروهای شخصی است كه در زمینه جابه‌‌جایی مسافر فعالیت می‌كنند در عین حال كه هیچ یك از آنها نیز مجوز رسمی و قانونی برای این كار ندارند...
شاید یكی از اولین تفاوت‌های شهر تهران با شهرهای بزرگ دنیا حداقل در حوزه حمل‌ونقل شهری، وجود تعداد زیادی از خودروهای شخصی است كه در زمینه جابه‌‌جایی مسافر فعالیت می‌كنند در عین حال كه هیچ یك از آنها نیز مجوز رسمی و قانونی برای این كار ندارند. معضل مسافربران شخصی در تهران البته یك پدیده قدیمی و شاید به اندازه تاریخ حمل‌ونقل شهری در پایتخت بزرگ ایران باشد. مسافربران شخصی البته شكل‌های مختلف و ساعات كاری متنوعی نیز دارند و بی‌آنكه مثل وسایل نقلیه عمومی مجاز و قانونی تعهد و مسئولیت مشخصی داشته باشند به صورت دل‌بخواهی و بدون نظارت شماری از مردم را در طول روز جابه‌جا می‌كنند.

تاكسیرانان فعال در سطح شهر تهران علاوه بر آنكه تحت نظارت قوانین مرتبط و همچنین سازمانی با مسئولیت مشخص هستند، سالانه مالیات‌های مربوط به شغل خود را نیز می‌پردازند و در صورت بروز تخلف امكان پیگیری خطای آنها وجود دارد. علاوه بر این میزان كاركرد روزانه تاكسی‌های تهران و همچنین مسیر فعالیت آنها مشخص است در حالی كه مسافربران شخصی نمونه واضح و روشن بی‌قانونی و كار بی‌حساب و كتاب هستند.
حتما در این سال‌ها بارها شنیده‌ایم كه چه اتفاقات تلخ و ناگواری در خودروهای عادی تحت عنوان مسافربرهای شخصی برای برخی از شهروندان بدشانس و در عین حال ساده‌اندیش رخ داده است.
متاسفانه فرهنگ استفاده از خودروهای عادی با عنوان ناوگان حمل‌ونقل شهری نیز سابقه‌ای طولانی پیدا كرده و برای زدودن این طرز فكر اشتباه سال‌ها كار فرهنگی انجام داد. در واقع برای شهروندان دیگر كشورها بسیار عجیب خواهد بود اگر كسی بخواهد با خودروی شخصی مسافران را در سطح شهر جابه‌جا كند و حتی به صورت علنی مانع كار‌كردن تاكسی‌هایی شود كه وسایل نقلیه عمومی رسمی و قانونی هستند...



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code